Sophie's reisblog

Terug?!

Hoi allemaal!

Hier even een berichtje vanuit Nederland. Nederland? Ja, Nederland, want ik ben weer thuis. Ik heb een hoop vragen gekregen, dus ik dacht laat ik hier even een stukje schrijven.

Ik ben dus weer terug in Nederland, en daar ben ik heel blij mee. Sinds mijn 'aanvaring' met mijn hostfamily kreeg ik last van heimwee. Dit werd met de dag erger en ik had eigenlijk nergens meer plezier in. Voor het backpacken zou ik een soort van introweek doen in Sydney. Deze heb ik nog gedaan en hier heb ik nog super leuke mensen leren kennen en ook super activiteiten gedaan, maar zelfs daar had de heimwee de overhand. Door dit alles heb ik, samen met mijn ouders, besloten om terug te gaan naar Nederland. Het was een hele lastige beslissing, omdat je niet 'zomaar' weer even in Australië bent en ik nu niet nog een visum voor een jaar kan krijgen. Maar zodra ik deze beslissing genomen had, viel er een enorme last van mijn schouders en kon ik de laatste dagen nog echt genieten. Laatste dagen genoten met de Nederlandse carnaval, de mensen van de introweek en de laatste avond nog lekker met Dana ergens gegeten. Daarna snel naar het hotel op de luchthaven, want ik vloog om 06:00 uur, wat betekende dat ik om 02:30 uur mijn bed uit moest. Na een lange reis landde ik om 20:15 uur weer op Schiphol, na bijna een uur (!) wachten op mijn bagage, kon ik eindelijk mijn familie weer in m'n armen sluiten.

Het is nu maandag 11 maart, wat betekent dat ik alweer een week thuis ben en het is heerlijk! Het aankomende half jaar ga ik werken om in september met mijn studie te starten.

Mochten mensen nog vragen hebben over hoe en wat, stuur me een appje oid

Groetjes Sophie

Reacties

Reacties

Sylvia

Lieve Sophie, fijn te lezen dat je blij thuis bent. Een goede beslissing en evengoed ook een goede ervaring wat je hebt meegemaakt. X

Mars

Wij zijn ook blij dat je weer terug bent meissie. We hadden het natuurlijk graag anders gezien voor je maar soms gaan dingen zoals ze gaan. Alles heeft een reden zeggen we altijd. Enne, Australie ligt er al een paar jaar en zal er nog wel een paar jaar blijven liggen denk ik. En met een toeristen visum van 3 maanden kom je een heel eind (en anders in 2 - 3 - 4 keer het land verkennen) ;-)

Anita

Wat fijn Sophie dat je je verhaal zo goed verwoord hebt opgeschreven. Zoals je verblijf daar verlopen is, was door niemand te voorspellen en bedenken. Je hebt veel pech gehad met deze mensen!
Gelukkig kon je nog leuke dagen beleven in de intro week, zodat je herinnering aan Australië niet alleen maar slecht zijn. Je hebt een ervaring verwerkt, veel gezien op mooie en interessante locaties en zelf heel wat geregeld in een vreemde omgeving, dat is je goed afgegaan!
Sophie succes met het vinden van een leuke werkplek enne... we zien elkaar binnenkort, dat is dan voor opa en mij weer heel fijn! Lieve groet uit Borne ???

Rini

Hi Sophie. Mijn eerste reactie is niet doorgekomen. We zijn blij dat je weer thuis bent. We kijken ernaar uit om je weer even te kunnen knuffelen. Dat komt wel na onze vakantie. Succes met her vinden van werk. Dikke kus van opa en mij ?

Trees

He Sophie, was ook raar om je ineens in de Bioscoop te zien, ik ging gewoon aan mezelf twijfelen of je het nou was of niet, haha. Veel succes met je baantje en wat voor opleiding ga je doen? Groetjes Trees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active