Sophie's reisblog

It's a match!

Lieve allemaal, daar was ik weer.

Even kijken waar ik vorige keer gebleven ben, o ja mijn boekingspakket was compleet en het was wachten op het Skype gesprek. Deze was op 9 augustus en ik was er vrij zenuwachtig voor. Achteraf was dit helemaal niet nodig. Het was een goed gesprek waar ze simpele dingen vroeg die niet moeilijk te beantwoorden waren. Gelijk daarna kreeg ik een mailtje dat mijn gesprek goedgekeurd was en kreeg ik uitleg over wat er nu ging gebeuren.

Ze vertelde me dat zij nu mijn dossier naar Australië op gingen sturen en dat ze me dan in Australië moeten accepteren. Na twee dagen kreeg ik al een mailtje dat ik geaccepteerd was, nu kon het dus echt beginnen! Een dag (of twee?) later stond ik op de site Smartaupairs. Dit is de site van de Australische organisatie die au pairs aan gezinnen koppelt. Door middel van mijn voorkeuren en voorkeuren van verschillende families krijg je matches. Iedere ochtend keek ik of er een match was en na twee dagen had ik er al eentje. In totaal heb ik ongeveer 10 matches gehad, waardoor je soms door de bomen het bos niet meer zag. Ik genoot er wel echt van om alles te lezen, foto’s te bekijken en me te verdiepen in het gezin. De gezinnen gingen van vier kinderen in de leeftijd van 1 tot 15 tot gezinnen met twee kinderen van 2 en 4. Sommige spraken me gelijk heel erg aan, andere wat minder. Uiteindelijk had ik ongeveer met mijn zesde match een gesprek aangevraagd. Het was een gezellig gesprek, maar liep soms een klein beetje stroef en het was niet dat ik dacht wauw! Daarna was het even rustig met de matches, maar toen kreeg ik een mailtje van een gezin. Zij waren de enige die mij rechtstreeks gemaild hadden en niet hadden afgewacht of ik hen een mailtje zou sturen. Dat sprak me al gelijk aan. Het gesprek met hun was ook fantastisch. Gelijk al het oudste kind ontmoet en alles ging heel soepel. Een paar dagen later had ik ook een tweede gesprek met deze familie. De bedoeling was dat ik daar ook het jongetje zou ontmoeten, maar die was na een drukke dag met zijn neefje op de bank in slaap gevallen. Dus ik heb hem heel even gezien, maar hij mij nog niet haha. Het meisje had ik al gesproken in het eerste gesprek en zat er bij het tweede gesprek ook bij. Aan het eind van het tweede gesprek vertelden ze mij dat ze het erg leuk zouden vinden als ik hun nieuwe au pair word. Ze vroegen of ik daar misschien nog even over na wilde denken, maar ik zei dat dat zeker niet nodig is en het mij ook erg leuk lijkt.

Dusss…. Ik word een half jaar de au pair van een leuk gezin in Australië. Ze wonen in Roseville, Sydney. De stad waar ik erg graag naar toe wilde . Het gezin bestaat uit de ouders en twee kinderen. Een meisje van 8 en een jongetje van 3 (als ik er ben 4) jaar oud.

Als ik dacht dat nu het grootste deel geregeld was, heb ik het mis. Ik heb bijna gelijk een au pair manual en een agreement van het gezin gekregen, maar ook van de organisatie. Daarnaast moet ik nog verzekeringen, visa, internationaal rijbewijs en vliegtickets regelen. O ja, de startdatum ook. Maar als het goed is gaat Travel Active me daar bij helpen. Het gezin heeft de voorkeur dat ik daar eind januari begin, maar wij gaan eind december/begin januari naar Singapore, en dan ben je er al zowat. De mogelijkheid is er dus dat ik vanuit Singapore doorvlieg naar Australië en mijn ouders en broertje terugvliegen naar Amsterdam. Dan ben ik dus begin januari al in Sydney, maar dat is nog even afwachten.

Ik word hun derde au pair, hun eerste au pair was een Duits meisje en nu hebben ze een Frans meisje. Het is wel leuk dat ik de eerste Nederlandse ben, niet dat ik straks als derde au pair stroopwafels meeneem en dat ze denken ‘goh eten ze alleen maar stroopwafels daar in Nederland’. Wat wel grappig is, is dat zij bevriend zijn met de mensen van mijn eerste Skype gesprek. Je zou denken: Australië, enorm groot land, zou wel raar zijn als nu net twee gezinnen (uit al die duizenden gezinnen die au pairs zoeken) elkaar kennen. Nou, wel dus haha. Het meisje is beste vriendinnen met hun dochter. Zij krijgen in februari een nieuwe Nederlandse au pair, dus misschien is het eerste contact om Sydney te gaan verkennen al gelegd!

Nu ik dit stukje schrijf is het alweer een paar dagen later. Het was een druk, maar oh zo gezellig weekend. Mijn opa en oma waren 50 jaar getrouwd dus we hadden een gezellig weekend met de familie! Dagje Amsterdam, eten en slapen (was de bedoeling) bij Mario’s in Neck en tussendoor een spontaan idee met mijn broertje om ‘even’ de taxi terug te pakken zodat we naar een verjaardag/uit konden. De taxi viel erg duur uit, dus we besloten om terug te fietsen. Nou, anderhalf uur fietsen met tegenwind na maximaal twee uur slaap (en een beetje drank), is erg zwaar kan ik jullie vertellen haha. Maar het was het allemaal waard.

Oké, weer terug naar Australië. Ik weet nu wanneer ik naar Australië vertrek! Het was voor mijn gastgezin niet mogelijk om mij begin januari te ontvangen, dus ik vlieg niet door vanuit Singapore. Ik heb gisteren (doodmoe door het verhaal van hierboven) mijn tickets geboekt! 24 januari 2019 om 22:00 uur vlieg ik naar Sydney! Met een korte overstap op Dubai kom ik dan op 26 januari om 7:00 uur aan in Sydney (Australische tijd). Gelukkig is het niet heel ingewikkeld om een Australisch visum te regelen en hoef je niet helemaal naar het consulaat toe. Voor Australië kan het gewoon allemaal lekker via internet. Het visum is dus ook aangevraagd en deze ontvang ik binnenkort via de post. Nu alleen nog de verzekeringen en het internationale rijbewijs en dan zou alles (als het goed is) geregeld moeten zijn. O ja, een creditcard heb ik ook al aangevraagd.

Ik heb het gezin die ook een Nederlandse au pair krijgt geappt, in de hoop het telefoonnummer van dat meisje te krijgen. Daarnaast heb ik al een berichtje op de Facebook van Smartaupairs gezet, wie weet kom ik in contact met andere au pairs die in januari aankomen.

Tot ik vertrek nog contact houden met mijn gezin en vooral nog even genieten van iedereen hier! Jullie zullen denk ik weer van me horen vlak voor vertrek, als de laatste voorbereidingen beginnen!

xxx

PS. Daarnaast kan je me nog steeds volgen door je e-mailadres achter te laten

Reacties

Reacties

Sylvia

Ontzettend leuk om te lezen Sophie, heel bijzonder je avontuur. X

Marcel

Top overzicht, ennuh......We gaan je volgen!!!

Jacco

Leuk om te lezen dat alles is gelukt is . Ik wens je nu alvast heel veel plezier daar in Down Under . Kijk nu al uit naar je verhalen en berichten en zo nu en dan een mooie foto ? .

Oma Rini

Een heel verhaal Sophie. Wat heb je in die paar dagen veel beleefd. We genieten ervan om op deze manier alles mee te beleven. Een fantastische tijd daar. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active