Sophie's reisblog

Het begin is er!

Lieve allemaal, welkom op mijn reisblog! Ik vertrek (als het goed is) in januari/februari naar Australië en ga op deze site mijn avonturen en verhalen bijhouden, of in ieder geval een poging wagen.   

Nadat ik me drie weken geleden heb ingeschreven voor het au pair programma in Australië, is dan nu het boekingspakket af. Sommige delen had ik heel snel af (formulieren, formulieren en nog meer formulieren), andere delen duurden een stuk langer. Tussendoor nog even naar de dokter geweest voor de medische verklaring, referenties vragen bij mijn oppas adressen en naar een leraar van mijn (inmiddels oude) school voor een Character Reference. 

Daarna volgde mijn grootste struikelblok, het voorstelfilmpje. Soms ben ik namelijk vrij lui aangelegd en ik vind het gewoon vrij ongemakkelijk om tegen een camera aan te praten. Vandaar dat ik ook beeldmateriaal heb waarop ik 3/4 deel van de tijd voor me uit loop te staren en gekken bekken loop te trekken, maar, het filmpje is af! Na het knippen, plakken, passen en meten in de filmpjes, is er een mooie drie en een half durend filmpje uitgekomen. Nadat de hele familie het filmpje gezien heeft en ik van mijn broertje hoor dat je een heleboel woorden toch écht anders uitspreekt en mijn vader beweert dat de laatste zin toch écht fout is (terwijl hij dit zelf heeft opgeschreven), kon het filmpje geüpload worden. Vervolgens mijn vader m'n brief laten verbeteren en daarna mijn moeder hem weer laten verbeteren, omdat ik anders een professionele engelse professor lijk die vaktermen gebruikt die niemand kent, kan ik die ook van mijn to-do list afstrepen. Na tig kopieën te hebben gemaakt van zwemdiploma's, certificaten en diploma's, kon het pakket opgestuurd worden om vervolgens een mailtje terug te krijgen dat je een kopie van je rijbewijs en paspoort vergeten bent. Twee dingen die misschien wel het belangrijkste zijn, dom. Na dat ook geregeld te hebben hoor ik van mijn moeder dat nu toch wel echt de map met alle Travel Active spullen van dat tafeltje naar boven mag verhuizen, want ze heeft er nu lang genoeg naar gekeken.

Mailtje terug: mijn boekingspakket is compleet! Top. De volgende stap is het Skype-interview om te kijken of mijn Engels goed genoeg is.  Toch wel spannend, aangezien Engels niet echt mijn sterkste punt is. Als ik dat gehaald heb is het wachten op acceptatie van de partnerorganisatie in Australië. Wanneer ik geaccepteerd ben, kan de grote zoektocht naar een gezin beginnen! Daar heb ik dan nog ruim te tijd voor tot ik naar de andere kant van de wereld vlieg. Tot die tijd werken, oppassen en geld verdienen voor als ik daar ben.

Dat was mijn verhaal voor vandaag, hopelijk tot de volgende keer. :) Oja, als je geïnteresseerd bent in mijn verhalen kan je als het goed is rechts op de pagina je e-mailadres achterlaten, dan krijg je een mailtje als er weer een nieuw verhaal klaarstaat. 

xx Sophie



Reacties

Reacties

Els koek

ZIET er goed uit, spannend en succes

Anita

Je was ook in Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Italië, Spanje en Oostenrijk. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active